فوتبال با طعم شکلات

فوتبال از دریچه نگاه بهلول

فوتبال با طعم شکلات

فوتبال از دریچه نگاه بهلول

پا در کفش اساتید!

من بپشتوانه ی این!! بشدت از ابراز لطف دوستان تشکر می کنم.

(آیکون تعظیم دولا شدن عرق کردن خجالت تپه تپه زبون)

بابا استاد چیه؟ یه ذره من خدا خواست خوش شانس تر بودم ؛ در یه جایی خوب! رشته ی تحصیلی ام این بلای توپ گرد، شد.

 اما هر چی بیشتر غرق در فوتبال و کلاً ورزش می شوم؛ می بینم هنوز هیچ چیز بلد نیستم بدون اغراق و شکسته نفسی . و یا اونقدر عرصه های ناشناخته و جدید وجود داره برای تحقیق و مطالعه 

...............و لذت بردن از آموختن))

-------------------------------------------------------

مقدمه : البته این مطلب سمیه خانم است. اما در حاشیه آن باید یک نکته رو برای عاشقان سینه چاک آرژانتین متذکر شوم. اگه یادتون باشه قبلا اشاره کردم که فوتبال برای هر مربی در درجه ی اول، یک نوع شطرنج از لحاظ چینش مهره هایش است. دقت کرده باشید از اولش اشتباه مارادونا فقط گل نزدن مسی یا عدم حمایت هافتبک ها از هم نبود. مهمترین عامل باخت این تیم به کارگیری بازیکن شماره 15 در پست غیر تخصصی اش بود: دفاع راست به جای گوتئرز نیوکاسلی، همانی که اول بازی هم تا مرز اخراج جلو رفت با دوخطای  کودکانه. تمام تمرکز دفاعی آرژانتین به پوشش این بازیکن بود. اتفاقا هر 4 گل آلمان از همانجا بدست آمد. ضمن اینکه مربع پودولسکی / مسعود/ خدیرا و فوق ستاره ی آن بازی، باستین شوان استایگر ؛ محشر عمل کردند.

مارادونا باید همان دقیقه ی 15 دفاع راستش را تعویض می کرد و از اول نیمه ی دوم هم هیگوائین را بیرون می کشید. راستش دلیل بازی نکردن خوان ورون را هم نفهمیدم!

نویسنده: ‌سمیه!

والا من فوتبالی نبوده و نیستم. یعنی همیشه برام یه هیجانه که گاهی می تونم باهاش خودم رو شاد کنم! و البته گاهی هم غمگین. اما این بار جام جهانی فرق داشت. به‌خصوص که به پیشنهاد استاد اعظم این فن، جناب بهلول خان، بنده طرفدار تیم آلمان شدم. البته باید بگم در گذشته های دور من و برادر بزرگ هردو طرفدار ژرمنی بودیم. اما امسال دیگه به خاطر گل روی اساتید ما هم شدیم ژرمنی.

بازی دیروز آلمان و آرژانتین به نظرم یکی از بهترین بازی‌های آلمان بود. من علم فوتبال ندارم و فقط چیزهایی که می‌بینم رو می‌گم. نظم تیمی به شدت دیده می‌شد. توپ‌گیری‌ها بیشتر اوقات درست و بدون خطا بود. پاس‌ها درست می‌رسید به همونجایی که می‌خواستن.(نه مثل ایرانی‌ها !!!!) بازیکنان به شدت با هم هماهنگ بودن و رفتارشون در زمین شبیه یه معادله بود که می‌دانستند باید چه کنند+ خلاقیت و هنر درک موقعیت لحظه‌ای. تعداد خطاها خیلی کم بود و احساس آرامش و امنیتی از ابتدا در رفتارها و بازی آلمان‌ها دیده می‌شد. از طرف دیگه، آرژانتین عصبی بازی می‌کرد. فریادهای بازیکنان و به‌خصوص کارلوس ته وس بر سر داور و خطاهای پی در پی آنها نشان می‌داد که تیم تحت فشار روانی است.

این چیزیه که خیلی دیده می‌شه. برای خود ما هم پیش آمده و می‌آید. اینکه ترس از قضیه‌ای، که شاید ترس کاذبی هم باشه، کل قضیه رو خراب می‌کنه. به نظرم آرژانتین هم از این نقطه ضربه خورد. شاید هم تیم آلمان را چندان قوی نمی‌دانستند. که البته بعید می‌دانم. دیدن چند بازی قبلی آلمان خیلی خوب نشان می‌داد که آلمان چطور تیمی است.

در نهایت از یک نکته خیلی خوشحالم. اینکه تیم آلمان 4 گل زد و برد تیمشون با اقتدار بود. تصور کنید اگر یک گل زده شده بود، به سادگی ممکن بود به بخت و اقبال ارتباط داده بشه. اما با 4 گل زده، آن هم گلهای زیبایی که دیروز دیدیم، نمی شه این حرف رو زد. به هر حال خوشحالم که تیمی که توسط بهلول خان به من پیشنهاد شد و طرفدارش شدم، یکی از بهترین تیم‌های این جام شده تا اینجا. بعد از این هم خواهد بود.

 

ببخشید استاد!

نظرات 16 + ارسال نظر
سمی یکشنبه 13 تیر 1389 ساعت 15:41

نه!!!!!!
حالا که می خونم می بینم بدکی هم نبود نوشته ام!

حمیده یکشنبه 13 تیر 1389 ساعت 17:09 http://takchehreh.persianblog.ir/

من هم موافقم سمیه جان آلمان خیلی فراتر از آرجانتین بود به چند دلیل 1- به نظر من اعتماد به نفس و خونسردی آلمانیه (ممکنه خیلی ها این رو به خشک بودن آلمانها ربط بدن و این حرفها اما به نظر من نقطه قوتشونه) 2- نظم تیمی برخلاف پراکندگی آرجانتینیا و تک روی هاشون 3- خیلی بحث بر سر ارتباط احساسی مربی با بازیکن پیش اومده توی این جام اونم به خاطر مارادونا خب این ارتباط احساسی با بازی احساسی به اونا ضربه بزرگی زد 4- مهمترین دلیل به اعتقاد من خودبزرگ بینی آرجانتینیا بود اونها شاید آلمان رو کوچیک نمی دیدن اما خودشون رو بزرگ می دونستن
خلاصه اینکه آلمان رو دوست دارم به خاطر نظم و انسجامش برخلاف تیمهایی که زیادی با احساس طرفدارانشون بازی می کنن آلمان منطقیه
به امید پیروزی لاله های نارنجی و فتح جام

همچی هم خوشجال نباش هلند دوتا مهره ی کلیدی دو اخطاره داره!

الی یکشنبه 13 تیر 1389 ساعت 17:13

بابا ما که از اول گفتیم این آرجانتین پخی نیست ...دادارا دودورش زیاده...والله....


ولی یه چی بگم من هنوز عاشق این توپهای خط منو هستم...فردا پس فردا اگه اومدید دیدید این خطها گوشه منوی منم هست نگید چراها ....

سمی یکشنبه 13 تیر 1389 ساعت 17:15

شدیدا این اخلاق حمیده رو دوس دارم که واقع بینه! می گه آلمان خیلی خوبه تحلیل می کنه و از نقاط قوتشون می گه. اما در نهایت به تیم خودش هم وفادار و امیدواره. من واقعا از این اخلاق حمیده درس گرفتم.

نوشابه دونه ی چنده ایران؟؟؟؟

رامونا یکشنبه 13 تیر 1389 ساعت 17:21

ببخشید استاد!

ای خداااااااا!

سمی یکشنبه 13 تیر 1389 ساعت 17:23

اهه!
رامونا!!!
چیه؟؟ چته؟؟ چت شد؟؟ هان؟؟

حمیده یکشنبه 13 تیر 1389 ساعت 18:49

من سرم بره عشق لاله های نارنجی از سرم نمی ره
آره آجی جون

بعله ایشاا... آمستردام! می بینمودون! سمیه که با پرایدجدیدش!! میاد . الی هم با همون راننده هه!!بچ.......

حمیده یکشنبه 13 تیر 1389 ساعت 20:29

حمیده جون بازم آیکون بودها!!!

الی یکشنبه 13 تیر 1389 ساعت 20:30


ای بابا این بالایی من بودم نمی دونم چرا نوشتم حمیده

عاقبت شب نخوابی و کار زیاد و همذات پنداری!!!

سمی یکشنبه 13 تیر 1389 ساعت 23:04

استاد!
چرا نمیای نظرت رو درباره نوشته ام بگی؟؟

من بپشتوانه ی این!! بشدت از ابراز لطف دوستان تشکر می کنم.
(آیکون تعظیم دولا شدن عرق کردن خجالت تپه تپه زبون)
بابا استاد چیه؟ یه ذره من خدا خواست خوش شانس تر بودم ؛ رشته ی تحصیلی ام این شد اما هر چی بیشتر غرق در فوتبال و کلاً ورزش می شوم؛ می بینم هنوز هیچ چیز بلد نیستم بدون اغراق و شکسته نفسی . و یا اونقدر عرصه های ناشناخته و جدید وجود داره برای تحقیق و مطالعه
...............و لذت بردن از آموختن

کاوا دوشنبه 14 تیر 1389 ساعت 06:22

با سلام
اتفاقا کاک بهلول میخواستم قضیه ی تعویض رو بگم ولی گفتم این با شما چون به هر حال شما استادین و.............

آفرین سمی خانم شما هم که دیگه.........

من بپشتوانه ی این!! بشدت از ابراز لطف دوستان تشکر می کنم.
(آیکون تعظیم دولا شدن عرق کردن خجالت تپه تپه زبون)
بابا استاد چیه؟ یه ذره من خدا خواست خوش شانس تر بودم ؛ رشته ی تحصیلی ام این شد اما هر چی بیشتر غرق در فوتبال و کلاً ورزش می شوم؛ می بینم هنوز هیچ چیز بلد نیستم بدون اغراق و شکسته نفسی . و یا اونقدر عرصه های ناشناخته و جدید وجود داره برای تحقیق و مطالعه
...............و لذت بردن از آموختن

س.رشیدی دوشنبه 14 تیر 1389 ساعت 14:03

آیکون زار زدن!!!!
چرا جوابی که برای آقای کاوا نوشتی رو برای من هم نوشتی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
من که نویسنده بودم مثلا!!!
اصن من دیگه قهل قهل
دیگه هم شوتبالی نمی نیویسم
اصن می رم یه گوشه گلیه می کنم
اصن هم نیمیخوااااااااااااام

بهلول دوشنبه 14 تیر 1389 ساعت 22:24

ای بابا
اشتباه خلبان! بود
میدونی که تو اینترنت پیش میاد
حالا بیا دیگه . برات داااااااااااارم
یه آشی پخته ام برات !!

س.رشیدی دوشنبه 14 تیر 1389 ساعت 23:35

کاوا سه‌شنبه 15 تیر 1389 ساعت 01:24

شب بخیر کاک بهلول

آماده شو با هم برقصیم.
خانما هم دیگه میل خودشونه........
ترانه ی مستم از اشکین و علی شمس.

http://ashkin0098.persiangig.com/www.vavanbax.blogfa.com/Ashkin0098%20%20Alishmas%20Ft%20Keyvan%20Bahar%20loo%20-%20Mastam%20__vavanbax.blogfa.com__128.mp3


س.رشیدی چهارشنبه 16 تیر 1389 ساعت 01:26

می بینم که هلند برد!
امشب با پدرجان داشتیم فوتبال تماشا می کردیم! من گفتم هلند ایشون چی گفت؟؟؟ آفرین!! اروگوئه!!!!
بعد من گفتم 3 -1 هلند می بره. بابام یه سکوتی کرد یعنی بیشین سرجات بابا!!!! ولی دیدی نتیجه رو؟؟ خداییش من خودم یه پا پل هستم !!!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد