فوتبال با طعم شکلات

فوتبال از دریچه نگاه بهلول

فوتبال با طعم شکلات

فوتبال از دریچه نگاه بهلول

بررسی تطبیقی تحقیقی فوتبال در انگلیس و ایران

بعد از مدتها تصمیم گرفتم یک سری مطلب دل و درست و پر و پیمون بدردبخور! درباره ی فوتبال بنویسم. 

همه ی ما ایرانی ها دوست داریم در هر کاری بی برو برگرد در دنیا سرآمد و برترین باشیم. از علم و ادبیات و تجارت و نظامی گری گرفته تا سیاست و مذهب و فرهنگ و الخ!!

کلا کاری هم نداریم که اونجاهایی از دنیا که به چیزی رسیده اند ؛ چطوری و چگونه و به چه وسیله ایی و از همه مهمتر با چه مدیریتی و در چه مدت زمانی به آن موفقیت رسیده اند؟!!

من نه تخصص در امور دیگر دارم و نه علاقه ایی و نه اصلا صلاحیتی برای اظهار نظر . اما در مورد فوتبال این بازی عالم گیر فرق می کند. بخصوص که این روزها تب بازیهای تیم ملی و فوران پول!! و خرافات و جادوگری در لیگ ایران و ایضا تبانی و باندبازی و تهمت و جنجال و هوچی گری سر بفلک می زند!!!

روزنامه های ایران که کلا هوچی اند! برنامه ی نود هم که شده نان دانی بعضی ها و کلا سیاسی ست تا ورزشی و آموزشی ولی همین هم غنیمت است.

من قصد ندارم قلم فرسایی و اظهار فضل و خودبزرگ نمایی با نوشته هایم بنمایم. اصلا این وبلاگ را درست کرده ام تا دانسته ها و نادانسته هایم را با دوستانم قسمت کنم و به زبان ساده وقایع و اصول فوتبال را توضیح دهم بنابراین تا آنجا ساده می نویسم تا ببینم مقبول می افتد یا نه؟

و اما انگلیس .................

دیشب در یک بازی مهم ؛ خیلی مهم منچستر یونایتد 3-0 تیم تاتنهام را برد. سرآلکس فرگوسن برای این بازی مهم از دو جوان 17 و 18 ساله استفاده کرد. در حضور ده ها هزار تماشاچی پر سر و صدا و فوتبال بلد!

گری نویل کاپیتان سابق منچستر و ستون دفاعی تیم ملی انگلیس که سالها برای این تیمها بازی کرده و امسال بازنشست شده ؛ مفسر و آنالیزور بازی از شبکه مهم اسکای اسپرت بود.

حرفهایش و واقع نگری هایش خیلی بدل می نشست. چقدر فروتنانه از دو جوان و بازی خوب شان دفاع کرد و راه را برای آنها هموارتر کرد.

در بین حرفهایش اشاره کرد: تیم ملی انگلیس تا دست کم ده سال دیگر قهرمان نخواهد شد 

به این دلایل :

به نظر او این تیم بازیکنانی که به اندازه کافی خوب باشند را تولید نمی کند.... یعنی قهرمان ملی یک کشور مخترع و صاحب فوتبال قبول دارد که سیستم اجرایی و مدیریتی هلند و اسپانیا و آلمان بهتر و موفق تر از انگلیس است ..........و پیشنهادات خودش را داد.

"90درصد نظرسنجی های مردم ؛ بعد از بازی با او موافق بود"

------------------------- 

مقایسه بفرمایید با نظرسنجی های نابخردانه ی میلیونی در برنامه ی نود.

مقایسه بفرمایید با زیاده طلبی و خیال پروری که مردم و مطبوعات و مسئولین از کارلوس کئیروش بیچاره دارند.

در ادامه از سیستم باشگاههای پرمیر لیگ انگلیس خواهم نوشت تا بدانید که این فوتبال که به زعم خودشان موفق نیست!! تا چه حد موفق و پولساز و هیجان انگیز و زیباست!!!

نظرات 8 + ارسال نظر
س.رشیدی سه‌شنبه 1 شهریور 1390 ساعت 15:35 http://s-rashidi.com

سلام

قبلا هم گفتم که این دید و نظری که الان داری دقیقا به خاطر لمس از نزدیک دنیای واقعی این رشته و فاصله گرفتن از این فضا و اتفاقات رایج در اون و البته دقت نظر خودته. همینه که این نوشته رو اینقدر ارزشمند می کنه.
من می خوام این نوشته ات رو در یک کلمه خلاصه کنم: واقع بینی!
نظر خودت چیه؟

س.رشیدی سه‌شنبه 1 شهریور 1390 ساعت 21:23

در پیام بالایی سطر سوم:
رشته= زشته!!

نیره چهارشنبه 2 شهریور 1390 ساعت 00:01

مشکل ما تو ایران دقیقا اینه که:
خانه از پای بست ویران است
خواجه در بند نقش ایوان است...

س.رشیدی چهارشنبه 2 شهریور 1390 ساعت 16:21 http://s-rashidi.com

کارلوس کروش سرمربی تیم ملی ایران در مورد تعداد تماشاگران لیگ برتر ایران و سطح این مسابقات می‌گوید: «این علاقه یک قسمت از همان پتانسیلی است که تعریف کردم کجای دنیا برای یک بازی بین تیم صدر و قعر جدول 70 هزار نفر به ورزشگاه می‌روند اما این اتفاق در دیدار استقلال و فجر سپاسی رخ داد. حتی در کشورهایی مثل ایتالیا، فرانسه و آلمان این تعداد تماشاگر به ورزشگاه نمی‌روند. البته در این بین باید حساب رئال مادرید، بارسلونا و منچستر را از سایرین جدا کرد. ما باید به آنها احترام بگذاریم و به آنها دروغ نگوییم و این حق هواداران است که واقعیت را بدانند. آنها لیاقت این را دارند که برای تفریح‌شان یک بازی با کیفیت را تماشا کنند. لیاقت این را دارند که بازیکنی را ببینند که 90 دقیقه تلاش می‌کند نه اینکه مدام خود را روی زمین می‌اندازد تا آنها را فریب دهد.» کروش ادامه می دهد: «آنها لیاقت این را دارند که داوری را ببینند که هر دقیقه بازی را متوقف نکند و حتی لیاقت این را دارند که انجمنی را پشت فوتبالشان ببینند که آن را به خوبی برای فردا مهیا کند. بنابراین اگر به آنها دروغ بگوییم همین هواداران را هم به زودی از دست می‌دهیم.» سرمربی تیم ملی در پاسخ به این سوال که آیا شأن هواداران با کیفیت فوتبال ایران همخوانی دارد؟ می‌گوید: «خیر. دیدارهایی که در لیگ انجام می‌شود لیاقت چنین تماشاگرانی را ندارد و باید کیفیت مسابقات هر روز بهتر و بهتر شود.»

دیگرسو جمعه 4 شهریور 1390 ساعت 19:38 http://digarsoo.parsiblog.com

سلام بر ورزشکاران.. دلاوران.. نام آوران
آخر ورزشکاران را چه به عالیجنابان ؟!
ولی ممنونم ازتون.. قبلا خوانده ام این کتاب مستطاب را...

[ بدون نام ] جمعه 4 شهریور 1390 ساعت 19:40 http://digarsoo.parsiblog.com



س.رشیدی جمعه 4 شهریور 1390 ساعت 22:48

سلام بر دیگرسو!!
خوش اومدی خانوم.

هوم؟!
دیگرسو؟؟!
بالاخره دیگرسو یا همسو؟!

مغازه داری در فرنگ چهارشنبه 9 شهریور 1390 ساعت 00:57 http://maghazedarydarfarang.blogfa.com/

حیف که همه پست هاتون فوتبالیه و من هم که از این مبحث بیزار !!!! وگرنه حتما براتون کامنت میذاشتم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد